سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوری - فریازان
 
قالب وبلاگ
نویسندگان

 

به اطلاع دوستان عزیزم می رسانم مراسم چهلمین شب درگذشت پدر عزیزم (غلامحسن سوری) در روز پنجشنبه مورخ 94/7/2  از ساعت 15 الی 16.30 برگزار می گردد .

یادش گرامی


[ یکشنبه 94/6/29 ] [ 11:5 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

 

به اطلاع دوستان عزیزم می رساند پدر مهربانم در روز دوشنبه 2/6/94 بر اثر تصادف دار فانی را وداع کردند

در سوگ توام ناله ز عیوق گذر کرد

داغ تو دل سوخته را سوخته تر کرد

آهی که به یادت ز دل زار بر امد

از کوه گذر کرد و بر افلاک اثر کرد


[ دوشنبه 94/6/9 ] [ 4:25 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

تشکر و اعتذار

 

با سلام و احترام و به حکم «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»

بر خود وظیفه می دانم مراتب سپاس و قدرشناسی خویش و خانواده معزا را از کلیه سروران عزیز که در سوگ پدر اینجانب ابراز همدردی نموده و اینجانب را در
تحمل این رنج یاری نمودند، اعلام نمایم. از درگاه ایزد منان و یگانه هستی بخش برای شما دوستان و همکاران عزیز و همراهان خوب و دلسوز، آرزوی سلامت،
 سعادت و اجر عظیم الهی دارم. انشاء اله به یاری خداوند متعال بتوانم در شادی های آن بزرگواران جبران محبت نمایم.

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 94/6/9 ] [ 4:11 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

شهاب سنگ چیست و چگونه آن را از سنگهای معمولی تشخیص دهیم؟

شهاب سنگ تکه‌ای جامد است که از اجرام آسمانی مانند سیارک یا ستاره‌های دنباله‌دار نشأت می‌گیرد و با گذر از آتمسفر به سطح زمین برخورد می‌کند. وقتی یک شهاب‌سنگ در حال عبور از آتمسفر زمین است در اثر اصطکاک، فشار و همچنین واکنش‌های شیمیایی با گازهای آتمسفری، شعله‌ور شده و به شکل یک گلوله آتشین دیده می‌شود.

شهاب سنگ‌ها جزو کمیاب‌ترین مواد است به شکلی که حتی از طلا، الماس و حتی زمزد نیز کمیاب‌تر است. سطح زمین سرشار از سنگ‌های تیره‌رنگ مانند بازالت است که معمولاً با شهاب‌سنگ‌ها اشتباه گرفته می‌شوند. شهاب سنگ‌ها معمولاً به دلیل کمیاب بودن دارای ارزش نسبتا زیادی هستند و بسته به نوع، شرایط، اندازه و زیبایی بین یک تا 1000 دلار برای هر گرم آن قیمت‌گذاری می‌شود. از این روی، مردم اشتیاق زیادی جهت یافتن شهاب سنگ‌ها از خود نشان می‌دهند، ولی به دلیل نداشتن آگاهی کافی توفیقی به دست نمی‌آورند.

برای تشخیص شهاب‌سنگ از سنگ‌های معمولی می‌توان چند آزمایش ساده انجام داد:


1 ـ سنگ‌های آتشفشانی زمینی به دلیل خروج گاز دارای حفرات زیادی در سطح خود هستند، ولی شهاب‌سنگ‌ها چنین نیستند.

2 ـ  شهاب‌سنگ‌ها به سه نوع آهنی، آهنی ـ سنگی و سنگی طبقه‌بندی می‌شوند لذا می‌توان با استفاده از آهن‌ربا به راحتی دو نوع اول را تشخیص داد. البته نوع سنگی نیز آهنربا را جذب می‌کند به نوعی که سنگ‌های زمینی چنین خاصیتی ندارند.

3 ـ سومین گام جهت تشخیص شهاب‌سنگ‌ها برآورد وزن و چگالی آن‌هاست. این سنگ‌ها دارای وزن بسیار بیشتری نسبت به سنگ‌های زمینی هستند.

4 ـ در حین گذر شهاب‌سنگ از آتمسفر زمین، به دلیل مقاومت آتمسفر در مقابل ورود شی خارجی به سطح زمین، سطح شهاب‌سنگ شعله‌ور شده و پس از سرد شدن قشر تیره رنگ نازکی (همانند زغال) را ایجاد می‌کند و لذا این سنگ‌ها بسیار تیره‌تر از سنگ‌های زمینی هستند.

5 ـ سطح خارجی یک شهاب‌سنگ دارای فرورفتگی‌هایی شبیه اثر انگشت شصت سفالگر روی خاک رس است. این پدیده به دلیل ذوب سطح خارجی این سنگ‌هاست.

6 ـ به دلیل ذوب سطح خارجی، آثار بسیار باریکی (به اندازه قطر موی انسان) از جریان یافتگی در سطح شهاب‌سنگ‌ها دیده می‌شود.

وحید احدنژاد، دکترای تخصصی زمین شناسی


[ سه شنبه 94/5/13 ] [ 2:57 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

آیا میدانستید پای مرغ 15 برابر سنجد کلسیم دارد و به قولی بمب کلسیم محسوب می شود؟

 تدوام در مصرف پای مرغ، می تواند در درمان یا پیشگیری از این بیماری ها کمک بسیاری به ما کند از جمله:

آرتروز یا همان پوکی استخوان را درمان کند.
راشیتیسم یا همان نرمی استخوان را بهبودی می بخشد.

پای مرغ از دچار شدن به دیسک کمر تا حدودی و تا حد بسیاری از خراب شدن دندان ها جلوگیری می کند.

نکته: جذب کلسیم مستلزم وجود پتاسیم است و خوردن روزانه 4 تا 6 خرما برای کمک به این روند بسیار عالی است.

یک ساعت قبل تا 3 ساعت بعد از خوردن پای مرغ به هیچ عنوان نوشابه، چای و قهوه نخورید و یا در کل بهتر است چیزی نخورید.

پای مرغ به دلیل نداشتن گوشت، هورمون های تزریقی به آن اثر نمی کند.


[ سه شنبه 94/5/13 ] [ 2:51 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]
«آرم»ها با ما حرف می‌زنند

 می‌گویند «آرم»های اتومبیل‌های جهان با ما حرف می‌زنند و نشانه‌هایی از فرهنگ بومی خودشان را به ما گوشزد و وانمود می‌کنند و به قول طراحان و گرافیست‌ها واژه لوگو از واژه یونانی (logos) به معنای «زبان» مشتق شده و این‌گونه است که لوگو یک نماد و علامت بوده و نمایانگر یک سازمان و محصول هم هست و معادل فارسی «لوگو» و آرم را «نشانه» قرار داده‌اند و نشانه‌ها ممکن است حرف، عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند.

یک آرم نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است؛ به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانه‌ها که دارای هویتی بصری هستند، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. نشانه یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل‌تشخیص باشد.

براساس تحقیقات، لوگوی یک نشان (برند)، یکی از مهم‌ترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛ از این رو صاحبان کسب‌وکار سعی می‌کنند برای جلب‌نظر مشتریان، هرچه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری نشان(برند)شان توجه کنند.

در طراحی «لوگو» باید به رنگ، قالب و دیگر اجزای آن توجه کرد؛ زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل می‌کنند و تاثیر خاص خود را بر آنها می‌گذارند؛ برای مثال، بر اساس تحقیقات انجام شده، دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد یا زاویه‌دار معانی مختلفی پیدا می‌کنند.

افراد لوگوهای گرد را نشان‌دهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می‌دانند. گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویه‌دار نشان‌دهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند. لوگوی مطلوب فرهنگ‌های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه‌دار بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

بسیاری از صاحبنظران بر این عقیده‌اند که با جهانی شدن نشان(برند)ها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرح‌های مشرق زمین سوق پیدا کرده است و طبق تحقیقات، 68 درصد شرکت‌ها تمایل دارند تا لوگوی‌شان را از شکل زاویه‌دار به گرد تغییر دهند.با این توصیف به سراغ چند لوگو و آرم از اتومبیل‌ها و نشان(برند)های معروف خودروسازی جهان می‌رویم.

تویوتا

«آرم» تویوتا

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می‌کند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است.

مرسدس
«آرم» مرسدس بنز

آرم مرسدس بنز ستاره 3پری است که نشان مرسدس‌بنز بوده و به معنای تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. این لوگو نخستین‌بار روی اتومبیل دایملر مدل 1909 دیده شد. لوگوی کنونی که در آن حلقه‌ای به دور یک ستاره اضافه شده، در سال 1937میلادی طراحی شد و تاج افتخاری برای این نشان(برند) است.

آئودی

آرم آئودی

 علامت تجاری خودروساز آئودی، چهار حلقه‌ی درهم تنیده است. این علامت، که در واقع از چهار حلقه‌ی درهم تنیده درست شده نماد به هم پیوستن چهار شرکت خودروسازی Audi, DKW, Horch و Wanderer است که تا قبل از آن مستقل از هم فعالیت میکردند .

سیتروئنپورشهبی ام وImage result for ?آرم هیوندا?‎Image result for ?آرم فراری?‎
«آرم» سیتروئن

آرم این خودرو در ظاهر حرکت رو به بالا را نشان می‌دهد اما در واقع طراح آن با هدف دیگری آن را خلق کرده است. «آندره سیتروئن»، خالق این خودرو کار در صنعت موتور را با تولید چرخ‌دنده آغاز کرد و علامت نظامی 2 تایی آن را در واقع نماد دندانه‌های چرخ‌دنده برشمرده است.
پورشه PORSCHE

نشان پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است. اسب علامت مزرعه اشتات، شاخ ها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است.

«آرم» بی.ام.و

از وقتی «بی.ام.و» به تولید موتور هواپیما روی آورد، آرم امروز خود را برگزید. این آرم نشانگر یک ملخ خوش‌فرم و در حال چرخش هواپیما است و می‌گویند رنگ آبی آن یادآور آسمان است.

«آرم» هیوندای

آرم هیوندای یک بیضی است که حرف H با فونت خاص بیضی‌مانند، درون آن قرار دارد. می‌توان آن را نمادی از هدف کارخانه برای پیشرفت قلمداد کرد؛ بدین صورت که بیضی نمادی از گسترش و افق جهانی است و حرف H مورب نمادی از 2طرف یعنی کارخانه و مشتری است که به یکدیگر دست مشارکت داده‌اند.

ماجرای اسب «فراری»

یکی از معروف‌ترین کارخانه‌های اتومبیل‌سازی که محصولات آن از گرانقیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا است و تمام علاقه‌مندان سرعت در دنیا با این کارخانه آشنا هستند، «فراری» است. لوگوی مربوط به این شرکت یک اسب بلند شده روی 2 پا در یک زمینه زرد رنگ است که معمولا حروف S F به علامت «Scuderia Ferrari» در پایین آن مشاهده می‌شود. این آرم در حقیقت مربوط به یک خلبان بسیار ماهر ایتالیایی در جنگ جهانی اول است که همیشه این آرم را بر روی هواپیماهای خود ترسیم می‌کرد.

برخی می‌گویند، لوگوی فراری علامت مربوط به شهر «اشتوتگارت» است و عده‌ای نیز می‌گویند، انتخاب این لوگو به این علت بوده است که خانواده «کنت فرانسیسکو باراکا» اسب‌های زیادی نگهداری می‌کردند و عده‌ای معتقدند وی این آرم را از روی یک هواپیمای سقوط کرده آلمانی که نشان شهر «اشتوتگارت»را بر روی خود داشته، الهام گرفته است.

نکته جالب اینکه «اشتوتگارت» یک لغت قدیمی آلمانی به معنای مزرعه است که در ایتالیایی scuderia تلفظ می‌شود.در 17 ژوئن 1923 «انزو فراری» یک مسابقه سرعت را در شهر «راونا» برد و با مادر «فرانسیسکو» ملاقات کرد. «کنتس پاولینا» (مادر فرانسیسکو) به او پیشنهاد کرد که از آرم اسب روی اتومبیل‌های خود استفاده کند تا برای وی خوش‌شانسی بیاورد اما نخستین‌باری که وی از آرم اسب روی خودروهای خود استفاده کرد 11 سال بعد، در 24 سپتامبر 1934 بود.

[ چهارشنبه 94/5/7 ] [ 4:15 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

 

    1 بالابردن میزان نور صفحه نمایش تا درجه آخر 

این یک اصل ساده و ابتدایی است که به هر میزان که نور صفحه نمایش گوشی شما بیشتر باشد، باتری بیشتری مصرف خواهد شد. در نتیجه کاهش درجه نور صفحه نمایش یا تنظیم آن بر روی حالت خودکار میتواند تا حد زیادی به مصرف کمتر باتری کمک کند.

2 انتخاب شما برای برنامه ها

شاید متوجه این موضوع نباشید، اما برخی از نرم افزارها و اپلیکیشن ها باتری گوشی شما را سریع تر از دیگر برنامه ها هدر میدهند. برای کشف این دست از نرم افزارها به تنظیمات گوشی خود و بخش Battery Usage مراجعه کنید و مطمئن شود که بعد از اتمام کار خود با این دست از برنامه ها حتما آنها را به شکل کامل ببندید.

3 دریافت مستمر Notification ها

اعلان ها یا همان Notifocation ها از جمله مواردی هستند که باتری گوشی هوشمند را در پشت صحنه و به شکلی سریع تحلیل میبرند. زیرا این اعلان ها مربوط به برنامه هایی هستند که در پشت صحنه فعال اند و همانند فیسبوک یا اینستاگرام نیازمند بروزرسانی مدام. در نتیجه با غیر فعال کردن Notification های غیر ضروری میتوانید تا حد زیادی در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

4 قرار دادن گوشی بر روی حالت لرزش یا Vibrate

باور کنید یا نه، زمانی که گوشی شما برای لرزش با هر پیام یا تماس تنظیم شده باشد، باتری بیشتری در نسبت به زمان حالت سکوت یا صدای زنگ بدون لرزش مصرف میکند. در نتیجه غیر فعال کردن این حالت هم میتواند نتیجه خوبی در عمر بیشتر باتری داشته باشد.

5 خاموش نکردن WiFi

خیلی راحت و ساده میتوان فراموش کرد که WiFi گوشی را خاموش کنیم. اما هر ثانیه ای که WiFi روشن باشد به دنبال یک Connection تازه برای ارتباط میگردد و در نتیجه باتری شما به سرعت مصرف میشود. به خاطر داشته باشید که در زمان هایی که عملا به اینترنت متصل نیستید مانند بیرون از محل کار یا منزل حتما WiFi گوشی را خاموش کنید یا از یک نرم افزار مناسب برای این موضوع بهره بگیرید.

6 عدم بهره گیری از حالت Air Plane

بر خلاف تصور حالت Air Plane تنها برای مسافرت با هواپیما نیست و اگر برای مدتی چند ساعته قرار است از گوشی هوشمند خود استفاده ای نداشته باشید مثلا هنگام خواب یا در جلسات کاری بردن گوشی به این حالت منجر به آن میشود که تمامی درگاه های اتصال گوشی قطع شده و در نتیجه صرفه جویی عظیمی در مصرف باتری صورت بگیرد.

7 تنظیم نرم افزارها برای بروزرسانی خودکار

هر کسی که یک گوشی هوشمند دارد به خوبی میداند که یک روز هم نیست که نرم افزارها پیام بروزرسانی نداشته باشند. تنظیم بروزرسانی به حالت دستی، این اطمینان را به وجود می آورد که در مواقع غیر ضروری از مصرف باتری برای فرایند انرژی بر بروزرسانی پرهیز کنید.

8 - عدم توجه به بروز رسانی گوشی هوشمند

9- روشن گذاشتن حسگر موقعیت جغرافیایی

10- استفاده از نرم افزار کمکی و مکمل



 

 


[ یکشنبه 94/4/21 ] [ 8:47 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

درآمد میلیاردی تلویزیون از پخش والیبال

منبع : تابناک


[ چهارشنبه 94/4/3 ] [ 7:50 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

تخصص در برنامه ریزی و بودجه - مشاوره اقتصادی و تهیه طرحهای توجیهی فنی مالی و اقتصادی - طراحی ساختار سازمانی
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 443513