سوری - فریازان
 
قالب وبلاگ
نویسندگان


[ دوشنبه 92/6/4 ] [ 8:57 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

 




























































[ پنج شنبه 92/5/31 ] [ 8:2 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

همین چند هفته پیش بود که یک  اصفهانی داخل بانکی در منهتن نیویورک شد ویک شماره از دستگاه گرفت. 

     وقتی شماره اش از بلندگو اعلام شد بلند شد و پیش کارشناس بانک رفت 


 و گفت که برای مدت دو هفته قصد سفر تجاری به اروپا را داره و به همین دلیل نیاز به یک وام فوری بمبلغ 5000 دلار داره 

 کارشناس نگاهی به تیپ و لباس موجه مرد کرد و گفت که برای اعطای وام نیاز به قدری وثیقه و گارانتی داره.. 

 و مرد  اصفهانی هم سریع دستش را کرد توی جیبش و کلید ماشین فراری جدیدش را که دقیقا جلوی در بانک پارک کرده بود را به کارشناس داد و رئیس بانک هم پس از تطابق مشخصات مالک خودرو بالاخره با وام آقا موافقت کرد آنهم فقط برای دو هفته 

 کارمند بانک هم سریع کلید ماشین گرانقیمت را گرفت و ماشین را به پارکینگ بانک در طبقه پائین انتقال داد. 

 خلاصه مرد بعد از دو هفته همانطور که قرار بود برگشت 5000 دلار + 15.86  دلار کارمزد وام رو پرداخت کرد. این خط رو دوباره بخون

 کارشناس رو به مرد کرد و از قول رئیس بانک گفت " از اینکه بانک ما رو انتخاب کردید متشکریم"

 و گفت ما چک کردیم ومعلوم شد که شما یک مولتی میلیونر هستید ولی فقط من یک سوال برام باقی مانده که با این همه ثروت چرا به خودتون زحمت دادین که 5000 دلار از ما وام گرفتید؟

 اصفهانی یه نگاهی به کارشناس بیچاره کرد و گفت:

  شوما فقط به من بوگو کوجای نیویورک میتونم ماشین 250000 دلاریو  2 هفته با اطمینانی خاطر  فقط با     15.86  دلار  پارک کنم ؟ ! ! !


[ پنج شنبه 92/5/31 ] [ 7:54 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

سیاره مریخ مانند زمین دارای چهار فصل بوده و طول یک روز مریخی نیز تقریبا مشابه یک روز زمینی است.

به گزارش ایسنا، تا کنون بیش از 100 هزار داوطلب برای حضور در جمع پیشگامان نخستین مستعمره انسانی بر سطح مریخ ثبت‌نام کرده‌اند.


این گزارش برای آگاهی از شرایط دومین سکونت‌گاه احتمالی بشر، اطلاعاتی در خصوص این سیاره ارائه می‌کند.

نام این سیاره از خدای جنگ روم باستان (Mars)‌ گرفته شده است؛ این سیاره بدلیل وجود اکسید آهن بر سطح آن، قرمز رنگ دیده می شود و به همین دلیل به سیاره سرخ نیز شهرت دارد.

مریخ چهارمین سیاره نزدیک به خورشید و کوچکترین سیاره در منظومه شمسی محسوب می شود؛ قطر سیاره سرخ یک دوم زمین (شش هزار و 800 کیلومتر) و مساحت آن برابر مساحت خشکی های روی زمین است.

طول شب و روز در مریخ کمی طولانی تر از زمین یعنی معادل 24 ساعت و 37 دقیقه است و چرخش سیاره بدور خورشید یا هر سال مریخی نیز 687 روز زمینی بطول می انجامد؛ این سیاره مانند زمین دارای چهار فصل است.

نخستین رصد تلسکوپی این سیاره توسط «گالیلئو گالیله» ریاضیدان و ستاره شناس ایتالیایی در سال 1610 میلادی انجام شد.

شواهد مستدلی از جریان داشتن آب به شکل مایع در گذشته باستانی این سیاره بدست آمده است و مشاهدات صورت گرفته توسط مدارگرد اکتشافی مارس (MRO)‌ ناسا حاکی از احتمال جریان داشتن آب در گرم ترین ماه ها در این سیاره است.

دومین کوه بلند در مجموعه سیارات منظومه شمسی در مریخ وجود دارد؛ کوه المپ (Olympus Mons) به ارتفاع 22 کیلومتر، جوانترین کوه آتشفشانی این سیاره محسوب می شود.

فوبوس و دیموس دو قمر شناخته شده مریخ هستند که اندازه ای کوچک و شکل نامنظم دارند؛ این دو قمر نخستین بار در سال 1877 میلادی شناسایی شدند.

سیاره سرخ دارای جو نازکی است که متشکل از 95 درصد دی اکسید کربن، سه درصد نیتروژن، 1.6 درصد آرگون و مقداری آب و اکسیژن است.

در حال حاضر سه مدارگرد شامل مارس اودیسه، مارس اکسپرس و مدارگرد اکتشافی مریخ (MRO) به همراه دو مریخ نورد فرصت و کنجکاوی در حال بررسی و جمع آوری اطلاعات از فضا و بر روی سطح سیاره هستند.

منبع : تابناک


[ دوشنبه 92/5/28 ] [ 10:30 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

مورچه هر روز صبح زود سر کار می رفت و بلافاصله کارش را شروع می کرد و با خوشحالی هر روز کار زیادی انجام می داد. رئیسش که یک شیر بود از اینکه می دید مورچه می تواند بدون سرپرستی بدین گونه کار کند، بسیار متعجب بود. بنابراین سوسکی را که تجربه بسیار بالایی در سرپرستی داشت و به نوشتن گزارشات عالی شهره بود، استخدام کرد تا این موضوع را بررسی کند.

اولین تصمیم سوسک راه اندازی دستگاه ثبت ساعت ورود و خروج بود. او همچنین برای نوشتن و تایپ گزارشاتش به کمک یک منشی نیاز داشت. عنکبوتی هم مدیریت بایگانی و تماسهای تلفنی را بر عهده گرفت. شیر از گزارشات سوسک لذت می برد و از او خواست که نمودارهایی که نرخ تولید

را توصیف می کند تهیه نموده که با آن بشود روندها را تجزیه تحلیل کند. او می توانست از این نمودارها در گزارشاتی که به هیات مدیره می داد استفاده کند. بنابراین سوسک مجبور شد که کامپیوتر جدیدی به همراه یک دستگاه پرینت لیزری بخرد. او از یک مگس برای مدیریت واحد تکنولوژی اطلاعات استفاده کرد.

مورچه که زمانی بسیار بهره ور و راحت بود از این حد کاغذ بازی افراطی و جلساتی که بیشتر وقتش را هدر می داد متنفر بود. شیر به این نتیجه رسید که زمان آن فرا رسیده که شخصی را به عنوان مسئول واحدی که مورچه در آن کار می کرد معرفی کند. این سمت به جیرجیرک داده شد. اولین تصمیم او هم خرید یک فرش و نیز یک صندلی ارگونومیک برای دفترش بود. این مسئول جدید یعنی جیرجیرک هم به یک عدد کامپیوتر و یک دستیار شخصی به منظور کمک به برنامه بهینه سازی استراتژیک کنترل کارها و بودجه نیاز پیدا کرد.

اکنون واحدی که مورچه در آن کار می کرد به مکان غمگینی تبدیل شده بود که دیگر هیچ کسی در آن جا نمی خندید و همه ناراحت بودند. در این زمان بود که جیرجیرک، شیر را متقاعد کرد که نیاز مبرم به شروع یک مطالعه سنجش شرایط محیطی وجود دارد. با مرور هزینه هایی که برای اداره واحد مورچه می شد شیر فهمید که بهره وری بسیار کمتر از گذشته شده است.

بنابر این او جغد که مشاوری شناخته شده و معتبر بود را برای ممیزی و پیشنهاد راه حل اصلاحی استخدام نمود. جغد سه ماه را در آن واحد گذراند و با یک گزارش حجیم چند جلدی باز آمد. نتیجه نهایی این بود: «تعداد کارکنان زیاد است».

حدس می زنید اولین کسی که شیر اخراج کرد چه کسی بود؟

مسلماً مورچه؛ چون او عدم انگیزه اش را نشان داده و نگرش منفی داشت.


[ شنبه 92/5/26 ] [ 4:25 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]
دانستنیها: طی قرون متمادی که از آغاز تاریخ بشر در کره زمین می گذرد، جهان ما شاهد رخدادها و پیشامدهای گوار و ناگوار و خوش و ناخوش بسیار بوده است. استقرار تمدن ها، تشکیل امپراتوری ها، پیدایش عقاید و باورهای سیاسی و حزبی، جنگ ها، رونق اقتصادی، گرسنگی و بیماری، کشف علاج بیماری ها، ترقیات علمی و سفر به فضا و ... همزمان با این رخدادها، نویسندگان و محققان و مورخانی نیز بوده اند که با ضبط و ثبت این وقایع، سعی در حفظ تاریخ بشر و انتقال آن به نسل های آینده کرده اند؛ اما متاسفانه آگاه یا ناآگاه و به عمد یا غیرعمدر در اکثر نوشته های خود یکی از مهمترین ارکان پیشرفت جامعه و فرهنگ بشریت را از قلم انداخته یا بسیار کمرنگ نشان داده و تنها نگاهی گذرا به آن داشته اند.

زنان ایرانی در طول تاریخ


هر چند سخن درباره زنان و جایگاه و نقش آنان در دوره ایران باستان بسیار است؛ ولی ما در اینجا قصد ورود به این بحث گسترده را نداریم.

زنان ایرانی از عصر نوسنگی تا دوره ساسانی چه وضعیتی داشتند؟


مادرانی از سنگ و آهن


امروزه کاملا روشن و آشکار است که خلاف گفته بعضی مورخان یونانی، زنان ایرانی در دوره بتسان هرگز همچون کنیزکان در بند و اسیر حرمسراها و فاقد هرگونه حقوق اجتماعی نبودند. با ورود انسان از عصر غارنشینی به دوران یکجانشینی و کشاورزی و شکل گیری جوامع ابتدایی در حدود 9 هزار سال قبل، ساکنان اولیه فلات ایران نیز نخستین دهکده های اولیه را بر پایه تولید و کشت محصولات خوراکی در کنار شکار و جمع آوری غذا ایجاد کردند.

کشت و برداشت محصولات، زادن و پرورش فرزندان، تهیه غذا و نان، شکل دادن به سفال و ابداع چرخ سفالگری و در نهایت کوره و روشن نگاه داشتن آن به عنوان آتش خانواده و اجاق خانه نامیده می شود، وظایفی بود که طبیعت و زمان برعهده زن گذارد.

زنان از نوسنگی تا عصر مفرغ


زدان فرزندان، تولید مثل، اندیشه انتقال خون و نسب قبیله از طریق زنان، پایه و اساس اعتقاد به وجود نظام زن سالاری در آغاز شکل گیری تمدن در جهان و البته در فلات ایران شد. با این همه تا پیش از آغاز دوره نوسنگی بنا بر تحقیقات انجام شده به ویژه نظریات الیزابت بادنتر هیچ نظام برتری میان زنان و مردان وجود نداشته است؛ نه نظام پدرسالاری و نه مادرسالاری. در واقع زن و مرد با توجه به قابلیت ها و استعدادها و توانایی های خود در کنار هم و برابر هم زندگی و کار می کردند. آنان در واقع شریک و همکار و مکمل یکدیگر بودند. از آغاز دوره نوسنگی تا عصر مفرغ و دستیابی انسان به آهن که همزمان با شدت یافتن دوران دین ورزی است و البته با توجه به اشتغال زنان در امر کشاورزی و شناخته شدن آنان به عنوان ناقلان خون و نسب خانواده و قبیله، همزمان با قدرت یافتن زنان در اجتماع قبیله گی، پرستش رب النوع ها و الهه گان مونث که نماد باوری و حاصلخیزی و تکامل و محبت و عشق بودند نیز در میان جوامع اولیه شکل گرفت.

زنان ایرانی در طول تاریخ

تندیس های رب النوع ها و ایزدان به دست آمده از تمدن های باستانی فلات ایران نظیر سیلک،حصار، گوی تپه، مارلیک، تورنگ تپه و همچنین تمدن های میان رودان و تمدن های باستانی غرب که همگی به شکل زنان و اغلب به شکل زنانی باردار نشان داده شده اند، حاکی از مقام و منزلت و قدرت زنان در این دوره تاریخی و وجود مادر کبیر است. در این دوران هر چند زنان از مقام و قدرت حکمرانی و معنوی برخوردارند اما مشخص است که تقسیم کار هنوز میان زنان و مردان دیده می شود. زنان نه حاکم مطلق بلکه به نوعی دارای شأن و منزلت بوده و به عنوان پایه و اساس و محور خانواده و قبیله،فرمانبرداری از آنان واجب و بدیهی بوده است.



زنان دوره آهن


با آغاز عصر آهن به تدریج مردان با برجسته نشان دادن قدرت خود در به کارگیری آهن و استفاده از خیش و ساخت سلاح، آن انصاف و برابری و تقسیم کار را فراموش کرده و دوران پدرسالاری را شکل می دهند. نظامی که در آن مرد در رأس قدرت قرار گرفته و تبدیل به حاکم بلامنازعه خانه و قیله می شودو حتی در بسیاری از جوامع، این حق را می یابد تا زنان را همچون اموال خود نگریسته و عقل و کارایی زنان را مترادف با مکر و افسون تعریف کند. استقرار اقوام آریایی در فلات ایران نیز به همین دوران تعلق دارد؛ یعنی دوران تحکیم قدرت جوامع مردسالار. با اینحال تفاوت های آشکاری میان جامعه پدرسالار آریایی با سایر جوامع دیده می شود.

مهمترین مساله، نقش پر رنگ ایزدان مونث در میان آریایی هاست که در آیین مزدیسنا نیز هر چند افول درجه پیدا می کنند اما همچنان دارای احترام بوده و حتی در زمان های خاصی در ردیف اهورامزدا قرار گرفته و پرستش شده اند. همچون آناهیتا (اردویسور ناهید) که مظهر پاکی و تقوی و نگهبان و ایزد موکل آب هاست یا ایزد چیستا که الهه دانش و خرد است و سینت آرمئتی یا سپندارمذ که در ردیف امشاسپندان قرار دارد و دختر اهورامزدا دانسته شده و مظهر پارسایی و خلوص و فروتنی و بردباری و نگهبان زمین و زنان نیک است.

در حکومت های برآمده از اقوام آریایی همچون هخامنشیان و پارت ها و ساسانیان، هر چند نظام مردسالار با قدرت بسیار وجود دارد اما براساس شواهد تاریخی روشن است که زنان از استقلال و حقوق خاص خود بهره مند بوده و در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی همپای مردان کار می کردند.

زنان ایرانی در طول تاریخ



زنان هخامنشی


در این دوره زنانی را می بینیم که همپای مردان در امور اجتماعی و سیاسی و فرهنگی فعالیت می کردند و این همپایی تنها خاص طبقه اشراف نبود؛ چرا که بر اساس الواح به دست آمده از تخت جمشید زنان به عنوان مالک و سرکارگر و کارگر ساده در کارگاه های مختلف از جمله بافندگی مشغول کار بودند. جالب اینجاست که جیره و حقوق دریافتی این زنان نه تنها کمتر از مردان نبوده بلکه در بعضی موارد بسیار بیشتر از مردان نیز دریافت می کردند و البته فعالیت زنان در دوره هخامنشی به کار در کارگاه ها ختم نمی شود. در این دوره زنانی را می شناسیم که لباس رزم پوشیده، در قالب سرباز، سردار و فرمانده ناوگان جنگی تا پایان جان برای دفاع از وطن خود جنگیده اند.



زنان اشکانی

در دوره اشکانی، هر چند در ایمان طبقه اشراف به نوعی شاهد چند همسری هستیم اما تنها یک زن ریاست کانون خانواده را برعهده داشت و این زن از این آزادی برخوردار بود که در صورت نارضایتی از همسر خود جدا شود.

رسم تعدد زوجات در میان طبقات دیگر جامعه اشکانی مرسوم نبودو هیچ مردی نمی توانست به راحتی همسر خود را طلاق دهد و زنان از حقوق و آزادی های خاص خود برخوردار بودند.



زنان ساسانی

در این دوره وضع اجتماعی زنان در دوره ساسانی را باید بسیار متفاوت با دوره های دیگر دانست. در این دوره زنان حقوق قابل توجهی داشتند. آنان حق مالکیت داشتندو می توانستند از شوهر خود به دادگاه شکایت کنند و حتی قیم پسران خود باشند؛ اقتدار زنان در این دوره آن اندازه است که مستقیما در امور حکمرانی و سلطنت دخالت کرده و حتی به مقام پادشاهی می رسند.


[ پنج شنبه 92/5/24 ] [ 8:5 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

Every man should get maed some time after all

happiness is not the only thing in life

هر مردی باید یکروزی ازدواج کنه،چون شادی تنها چیز زندگی نیست !.

.

.

 

Bachelors should be heavily taxed

It is not fair that some men should be happier than others 

Oscar Wilde

برای مجردها باید مالیات سنگینی مقرر شود

چون این انصاف نیست که بعضیها

شادتر از بقیه زندگی کنند

اسکاروایلد

.


 

ضرب المثل اسکاتلندی

.

.

I asked my wife, “Where do you want to go for our

anniversary?” She said,”Somewhere I have never been!” I told her

How about the kitchen?”

من از همسرم پرسیدم که برای سالگرد ازدواجمان به کجا برویم؟

او گفت: به جائی که تا حالا نرفتم

من گفتم: نظرت راجع به آشپزخانه چطوره !!؟

.

.

I don’t worry about terrorism. I was married for two years 

Sam Kinison

من از تروریستها وحشتی ندارم ، من دوساله ازدواج کردم

سام کینیسون

.

.

Men have a better time than women; for one thing 

they marry later; for another thing, they die earlier 

H. L. Mencken

مردها فرصت بهتری در زندگی نسبت به زنان دارند،یکی بخاطر اینکه دیرتر

ازدواج میکنند و دوم اینکه زودتر میمیرند

اچ.ال.منکن

.

.

When a newly married couple smiles, everyone knows why    .

When a ten-year married couple smiles, everyone wonders why 

وقتی که یک زوج تازه مزدوج لبخند میزنند،همه میدونند چرا

ولی وقتی یک زوج ده سال پس از ازدواج لبخند میزنند همه حیرانند چرا ؟


[ پنج شنبه 92/5/24 ] [ 7:53 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]


اگر به سلامت زیستی اهمیت می دهید و دوست ندارید به این زودیها گوهر ارزشمند سلامتی را از دست بدهید، فقط کافیست به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنید! آنها می گویند :


1. هرگز سیگار نکشید و اگر میکشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

2. در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

3. هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

4. چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

5. هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل 5 دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزین ها هم کولر را خاموش نمایید.

6. غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن در صورت عدم استفاده دور بریزید.

7. با حیوانات خانگی تعامل مثبت داشته باشید. آنها ممکن است از خیلی از انسانها سالمتر و تمیزتر باشند. عوامل مشترک زیاد آنها با انسانها میتواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.

8. هنگام غذا بین هر لقمه حداقل 1 دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.

9. هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت باد وارد مجاری تنفسی شما نگردد.

10. لوازم آرایشی را بیشتر از 5 ساعت بر روی پوست خود باقی نگذارید. سلولهای پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. در منزل نیز تا حد امکان از لباسهای گشاد، راحت و باز استفاده نمایید.

11. در صورتیکه هر روز استحمام نمی کنید، موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید. مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید.

12. هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید. هنگام نشستن و خوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید.

13. توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن میباشد. هرچه قدر دوست دارید بخورید.

14. اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی 8 ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین 5 الی 6 ساعت میباشد.

15. هرگز پشت مانیتورهای قدیمی که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاههای عکسبرداری بیشتر است.

16. ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید.

17. توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی میگردد.

18. معجزه جواهر آلات برای خانمها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد.

19. هیچگاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.

20. از خوردن غذاهایی که مشکوک به استفاده از فراورده های گوشتی هورمونی هستند در حد امکان پرهیز کنید.


 


[ دوشنبه 92/5/7 ] [ 12:36 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

موشی درخانه صاحب مزرعه تله موش دید! به مرغ وگوسفندوگاوخبرداد. همه گفتند: تله موش مشکل توست به ماربطی ندارد! از قضاماری درتله افتاد واز شدت درد زن مزرعه دار راگزید! ازمرغ برایش سوب درست کردند! گوسفندرابرای عیادت کننده گان سربریدند! گاورابرای مراسم ترحیم کشتند! ودراین مدت موش ازسوراخ دیوارنگاه میکردوبه مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکرمیکرد!!!


[ پنج شنبه 92/5/3 ] [ 8:52 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

http://groups.yahoo.com/group/Goonagoon/join   ســــان | www.IranSun.net

گروه   اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

 

 

 


[ پنج شنبه 92/4/27 ] [ 9:11 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

تخصص در برنامه ریزی و بودجه - مشاوره اقتصادی و تهیه طرحهای توجیهی فنی مالی و اقتصادی - طراحی ساختار سازمانی
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 172
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 445544