سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوری - فریازان
 
قالب وبلاگ
نویسندگان

تصاویر جدید کاوشگر جونو از سیاره مشتری

 

 

کاوشگر فضایی جونوی ناسا در طول پنج سال بیش از 2.80000000 کیلومتر سفر کرده و در 5 جولای 2016 وارد مدار سیاره مشتری شده است. کاوشگر جونو تا سال 2018 برای کشف بزرگترین سیاره منظومه شمسی تنظیم شده است که اطلاعات ارزشمندی فراهم خواهد کرد که قبلا دانشمندان بدان دسترسی نداشته اند.

 
چرا مطالعه مشتری؟ مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است و دانشمندان بر این باورند که آن اساس تشکیل سیاره است. حجم عظیم آن به وضوح روی سیارات دیگر، سیارک ها، ستاره های دنباله دار و ... تاثیر می گذارد و بنابراین درک عمیق آن به درک سیارات دیگر کمک خواهد کرد. ماموریت جونو به طورخاص اطلاعاتی در مورد زمانیست که مشتری تشکیل شده و کمک به نظریه هایی است که پیرامون تاریخ آن وجود دارد.
 
جونو اولین کاوشگر فضایی نیست که به بررسی این سیاره غول پیکر می پردازد. به مدت هشت سال تا سال 2003 فضاپیمای گالیله درمورد مشتری تحقیق می کرد. بااین حال جونو منحصربفرد است زیرا تنها با پانل های خورشیدی کار می کند، چیزی که بیشتر در ماهواره های مدار زمین استفاده می شود. درحال حاضر اکتشافات جالبی انجام شده است. برای مثال دانشمندان متوجه شده اند که میدان مغناطیسی مشتری بسیار پیچیده تر از آن چیزیست که تصورش را می کردند و مطمئنا در ادامه ماموریت جونو به اطلاعات بیشتر و هیجان انگیزتری از این سیاره دست خواهند یافت. جونو قرار از در سال 2018 پس از عبور از 37 مدار در اتمسفر مشتری فرود بیاید. تصاویر خیره کننده جونو از این سیاره را در این مطلب مشاهده می کنید.

سیاره مشتری

 

 

 

 

 

 


[ چهارشنبه 96/8/17 ] [ 10:15 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

تخصص در برنامه ریزی و بودجه - مشاوره اقتصادی و تهیه طرحهای توجیهی فنی مالی و اقتصادی - طراحی ساختار سازمانی
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 195
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 442064