سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوری - فریازان
 
قالب وبلاگ
نویسندگان

هر وقت من یک کار خوب می کنم مامانم به من می گوید بزرگ که شدی برایت یک زن خوب می گیرم.

تا به حال من پنج تا کار خوب کرده ام و مامانم قول پنج تایش را به من داده است.

حتمن ناسرادین شاه خیلی کارهای خوب می کرده که مامانش به اندازه استادیوم آزادی برایش زن گرفته بود.

ولی من مؤتقدم که اصولن انسان باید زن بگیرد تا آدم بشود!

چون بابایمان همیشه می گوید مشکلات انسان را آدم می کند.

در عزدواج تواهم خیلی مهم است یعنی دو طرف باید به هم بخورند. مثلن من و ساناز دختر خاله مان خیلی به هم می خوریم.

از لهاز فکری هم دو طرف باید به هم بخورند، ساناز چون سه سالش است هنوز فکر ندارد که به من بخورد ولی مامانم می گوید این ساناز از تو بیشتر هالیش می شود.

در عزدواج سن و سال اصلن مهم نیست چه بسیار آدم های بزرگی بوده اند که کارشان به تلاغ کشیده شده و چه بسیار آدم های کوچکی که نکشیده شده. مهم اشق است !

اگر اشق باشد دیگر کسی از شوهرش سکه نمی خواهد و دایی مختار هم از زندان در می آید.

من تا حالا کلی سکه جم کرده ام و می خواهم همان اول قلکم را بشکنم و همه اش را به ساناز بدهم تا بعدن به زندان نروم.

مهریه و شیر بلال هیچ کس را خوشبخت نمی کند. همین خرج های ازافی باعث می شود که زندگی سخت بشود و سر خرج عروسی دایی مختار با پدر خانومش حرفش بشود.

دایی مختار می گفت پدر خانومش چتر باز بود.

خوب شاید حقوق چتر بازی خیلی کم بوده که نتوانسته خرج عروسی را بدهد.

البته من و ساناز تفافق کرده ایم که بجای شام عروسی چیپس و خلالی نمکی بدهیم. هم ارزان تر است، هم خوشمزه تر است تازه وقتی می خوری خش خش هم می کند!

اگر آدم زن خانه دار بگیرد خیلی بهتر است و گرنه آدم مجبور می شود خودش خانه بگیرد.

زن دایی مختار هم خانه دار نبود و دایی مختار مجبور شد یک زیر زمینی بگیرد. میگفت چون رهم و اجاره بالاست آنها رفته اند پایین!

اما خانوم دایی مختار هم می خواست برود بالا! حتمن از زیر زمینی می ترسید.

ساناز هم از زیر زمینی می ترسد برای همین هم برایش توی باغچه یک خانه درختی درست کردم.

اما ساناز از آن بالا افتاد و دستش شکست. از آن موقه خاله با من قهر است.

اما بعدا فهمیدم که قهر بهتر از دعواست.

آدم وقتی قهر می کند بعد آشتی می کند ولی اگر دعوا کند بعد کتک کاری می کند بعد خانومش می رود دادگاه شکایت می کند بعد می آیند دایی مختار را می برند زندان!

البته زندان آدم را مرد می کند. تازه عزدواج هم آدم را مرد می کند، اما آدم با ازدواج مرد بشود خیلی بهتر است تا برود زندان که آیا مرد بشود یا نشود!

این بود انشای من ...


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 8:40 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

 

کهکشان5569

در این تصویر سه کهکشان نزدیک به هم دیده می شود که با استفاده از نرم افزار گوگل ارت و از عکسهایی که توسط تلسکوپ هابل گرفته شده است توسط این جانب استخراج گردیده است امیدوارم لذت ببرید و کمی تفکر کنید.


Picture Details:

 

  • Optics             24-inch RC Optical Systems Telescope
  • Camera           SBIG STL11000 CCD Camera
  • Filters              Custom Scientific
  • Dates               May 26th and June 16th 2009
  • Location          Mount Lemmon SkyCenter
  • Exposure          LRGB = 135:40:40:40 minutes
  • Acquisition       ACP Observatory Control Software (DC-3 Dreams),TheSky (Software Bisque), Maxim DL/CCD (Cyanogen)
  • Processing        CCDStack (CCDWare), Mira (MiraMetrics), Maxim DL (Cyanogen), Photoshop CS3 (Adobe)
  • Credit Line and Copyright        Adam Block/Mount Lemmon SkyCenter/University of Arizona

[ شنبه 92/8/25 ] [ 4:28 عصر ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

"سیاست پالیسی میک" با انتشار گزارشی به فعالیت‌ها و آنچه رئیس جمهوری آمریکا، صدر اعظم آلمان، رهبر کره شمالی،  رئیس جمهوری روسیه، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری سوریه در سن 20 سالگی به آن مشغول بودند پرداخته شده است.

به گزارش نامه‌نیوز، این گزارش در پی می‌آید:



باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا



اوباما پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه کلمبیا در سال 1983 در رشته علوم سیاسی، به شیکاگو رفت و آنچنان که گفته می‌شود به موسسه‌های خیریه برای کمک به افراد کم‌درآمد پیوست. او پیش از آنکه در سال 1988 به دانشکده حقوق هاروارد برود، کمی به خودش توجه کرد و ضمن انجام چند سفر، به دیدار خانواده‌اش در کنیا رفت.وی همچنین پیش از آنکه برای اتمام درسش به دانشگاه کلمبیا در نیویورک برود، دو سال را در دانشکده اکسیدنتال سپری کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اوباما در آن زمان الکل و ماری‌جوانا مصرف می‌کرده است.


ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه



پوتین بر آن بود تا پیش از آنکه دوره تحصیلاتش در دانشگاه را به اتمام برساند در بخش سرویس های جاسوسی فعالیت کند. وی پس از آنکه مدرکش را در رشته حقوق دانشگاه مرکزی لنینگراد دریافت کرد، در آژانس‌های امنیتی روسیه مشغول به کار شد. در آنجا پوتین نخست به عنوان رئیس دبیرخانه شد و سپس به عضویت سازمان مقابله با جاسوسی درآمد و پس از آن وارد دوره‌های آموزش عملیات شد. او پس از آنکه تحصیلات تکمیلی‌اش را به اتمام رساند به مدت 10 سال به عنوان افسر اطلاعاتی مشغول به کار شد.

با آنکه جزئیات زندگی پوتین کمی محرمانه است اما گفته می‌شود که وی همزمان با حضور در دانشگاه اوقات فراغتش را به آموزش جودو می‌گذارند.


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان



او با نخستین همسرش «اوریچ» که یک دانشجوی فیزیک بود در سال 1974 در دانشگاه لیپزیک زمانی که مرکل تنها 20 سال داشت، آشنا شد. مرکل با همسر نخستش در سال 1977 ازدواج کرد و به طور جداگانه زندگی را آغاز کردند زیرا اگر آنها می‌خواستند با یکدیگر زندگی کنند باید به طور کامل قوانین نظام وقت آلمان را رعایت می‌کردند.

مرکل در حالی مدرک تحصیلی خود را دریافت کرد که به عنوان گارسون کار می‌کرد و در یک اتاق 100 فوتی به همراه همسرش زندگی می کرد. در این اتاق همچنین سرویس بهداشتی و حمام نیز قرار داشت.

نخستین ازدواج مرکل با طلاق در سال 1982 به پایان رسید. او مجددا در سال 1988 با جاشیم سوار استاد شیمی از برلین ازدواج کرد. گفته می‌شود که وی هنگام تحصیل در دانشگاه مشروبات الکی مصرف می‌کرده است.


بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه



اسد 20 سالگی‌اش را با تحصیل در علم پزشکی در دانشگاه دمشق گذراند و در سال 1988 فارغ‌التحصیل شد. در حالی که وی برای پزشک شدن درس می‌خواند و دوره کارورزی خود را به عنوان چشم‌پزشک در بیمارستان نظامی در خارج از دمشق طی می‌کرد، هیچ برنامه‌ای برای ورود به دنیای سیاست نداشت. برادر بزرگ‌تر وی باسل، کسی بود که پس از پدرش قدرت را در اختیار می‌گرفت اما پس از مرگ باسل در تصادف رانندگی، بشار به عنوان جانشین پدرش معرفی شد.

اسد به عنوان پزشک ارتش در دمشق فعالیت می‌کرد و سپس به لندن رفت. وی هیچ انگیزه‌ای برای بازگشت به سوریه نداشت و در آن زمان هیچ‌گونه تمایلات سیاسی نیز نداشت.


دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس



کامرون پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده براسنوس آکسفورد لندن با دریافت مدرک شاگرد اولی، به مدت 5 سال در مرکز تحقیقاتی حزب محافظه‌کار مشغول به فعالیت بود.

در حالی که کامرون به عنوان یک محقق پرتلاش و باهوش در مرکز تحقیقات حزب محافظه‌کار فعالیت می‌کرد، به عضویت باشگاه بولینگدون این دانشگاه نیز درآمد. این باشگاه به محلی که در آن مشروبات الکلی سنگین سرو می‌شد و رفتارهای خشن و بد در آن صورت می‌گرفت مشهور است و کامرون همواره از صحبت کردن در این‌باره خودداری می‌کرد.



کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی



اغلب مسائل زندگی جونگ اون به‌ویژه جوانی وی و حتی سال تولدش محرمانه و رمزآلود است. وی در دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ حضور داشت و گفته می‌شود که پیش از 30 سالگی به عنوان همراه کیم جونگ ایل، پدرش و رهبر سابق کره شمالی در بخش‌های نظامی حضور داشته است. زمانی که وضعیت سلامت پدرش بد شد، کیم به یک ژنرال نظامی 4 ستاره و رئیس کمیته مرکزی ارتش در حزب کارگر تبدیل شده بود و از اعضای کمیته مرکزی آن محسوب می‌شد.

کیم یکی از هوادارن سرسخت تیم بسکتبال شیکاگو بود و دنیس رادمن بازیکن سابق این تیم را که در سال 2012 به کره شمالی رفت دوست داشت.


 

 


[ شنبه 92/8/25 ] [ 7:56 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

 

Amazing Photos of Nature - 16

 

امیدوارم که مثل سالهای دور امسال اینجوری برف بیاد دلم برای کودکیم تنگ شده .


[ سه شنبه 92/8/21 ] [ 7:58 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

کاریکاتور: ازدواج با فرزند خوانده!

واقعا تاسف باره....


[ چهارشنبه 92/8/15 ] [ 8:4 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

بهشت پنت‌هاوس‌نشینان پایتخت کجاست؟

در این خیابان تعداد پنت‌هاوس‌های ساخته شده به نسبت دیگر برج‌های نقاط و محلات مختلف تهران بیشتر است.

به گزارش نامه، همشهری اقتصادی نوشت:

وارد محله نیاوران می‌شویم. از میدان یاسر به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهیم. نزدیک محله جماران به سه راه یاسر و سپس خیابان صادقی قمی می‌رسیم و کمی بعدتر خیابان بوکان خود را به ما نشان می‌دهد. آن هم تا گلابدره. می‌ایستیم و ناخودآگاه سر و گردن‌مان به سمت آسمان بالا می‌رود. در دو سوی خیابان برج‌های چند طبقه‌ای را می‌بینیم که بر بالای خود یک واحد پنت‌هاوس را میزبانی می‌کنند. این جا بهشت پنت‌هاوس‌نشیان پایتخت است.

در این خیابان تعداد پنت‌هاوس‌های ساخته شده به نسبت دیگر برج‌های نقاط و محلات مختلف تهران بیشتر است. فرزاد دلیری که او را به عنوان معروف‌ترین طراح و سازنده اغلب پنت‌هاوس‌های پایتخت می‌شناسند. در یکی از برج‌های همین خیابان زندگی می‌کند و کریم باقری هم در یکی از پنت‌هاوس‌های این خیابان ساکن است. خیابان بوکان را به پیش می‌رویم و سربالایی آن این امکان را به بیننده می‌دهد که نمای بهتری از برج‌های آن را ببیند. سازندگان این برج‌ها تلاش کرده‌اند از مصالح و منابع کم نگذارند و از بهترین شیرآلات خارجی و دستگیره‌های آب طلا داده شده استفاده کنند. کمی می‌ایستیم و آدرس پنت‌هاوس‌های عرضه شده برای فروش را بررسی می‌کنیم.

در سه یاسر، برج سفیر به شماره 38 قرار دارد. پنت‌هاوس این برج 452 مترمربع زیربنا و دور تا دور آن تراس است. مجهز به سونا، جکوزی، استخر، ، زباله، آسانسور، حمل ماشین، در کددار، شیرآلات طلا و روف‌گاردن است. مالک قیمت فروش هر متر مربع آن را 15 میلیون تومان اعلام کرده است. هنوز از سه راه یاسر دور نشده ایم که در خیابان محمودی یکم به پلاک 38 می‌رسیم. پنت‌هاوس این برج 350 متر مربع زیربنا دارد و دوبلکس است. متراز تراس آن 365 متر مربع بوده و از میان تمامی امکانات و مزایای یک پنت‌هاوس فقط استخر و آسانسور حمل ماشین ندارد. مالک آن را به قیمت هر متر مربع 15 میلیون تومان برای فروش عرضه کرده است. به خیابان بوکان بازمی‌گردیم و در انتهای آن به خیابان کوهسار پلاک 12+1 می‌رسیم. پنت‌هاوس این پلاک 600 متر مربع زیربنا دارد و قیمت هر متر مربع آن 18 میلیون تومان است. از منطقه نیاوران به سوی کامرانیه می‌آییم. بالاتر از چهار راه کور نور، برج رولکس قرار دارد که علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ساکن یکی از پنت‌هاوس‌های همین برج است. زیربنای این واحد 1717 متر مربع و قیمت هر متر مربع آن بالغ بر 25 میلیون تومان است. پنت‌هاوس دایی دارای استخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور نفر بر اختصاصی، دستگیره‌ها و شیرآلات آب طلا، آسانسور نفر اختصاصی، دستگیره‌ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضد حریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه است.

کامرانیه را به سمت میدان تجریش و منطقه زعفرانیه ادامه مسیر می‌دهیم. ابتدا وارد خیابان فیروزکوه و سپس خیابان نیازاده می‌شویم. نبش کوچه سپید به برج الگانس می‌رسیم. در طبقه 14 این برنج پنت‌هاوسی را با زیربنای 950 مترمربع ساخته شده که دور تا دور آن تراس است. این خانه سونا، جکوزی، استخر، شیرینگ، زباله، آسانسور حمل ماشین، در کدادار و روف گاردن دارد. قیمت پیشنهادی آن هم در هر متر مربع 19 میلیون تومان است.

چون به آدرس خیابان ولنجک نزدیک شده‌ایم. نرسیده به تله‌کابین، برج مروارید را می‌بینیم که طبقه 26 آن پنت‌هاوس عرضه شده برای فروش با قیمت هر متر مربع 18 میلیون تومان است. این خانه فقط آسانسور حمل ماشین ندارد. ولی از دیگر امکانات مرسوم یک پنت‌هاوس بهره‌مند است. هنوز 3 آدرس دیگر باقی مانده است. از مسیر بزرگراه چمران به منطقه الهیه می‌آییم. ابتدا در خیابان تختی، نبش بن‌بست نصیبی، پلاک 58، پنت‌هاوس را می‌بینیم که 1200 متر مربع زیربنا دارد. قیمت هر متر مربع آن 25 میلیون تومان و دارای استخر روی بام، سونا، جکوزی،‌‌ آسانسور نفر اختصاصی، دستگیره‌ها و شیرآلات آب طلا، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه است. الهیه را به سمت پایین پشت‌سر می‌گذاریم. وارد خیابان فرشته (فیاضی) می‌شویم. کمی بعدتر به خیابان چناران و برج چناران می‌رسیم. طبقه 20 این برج پنت‌هاوسی با تمام امکانات به همراه زمین تنیس و پیست دوچرخه‌سواری قرار دارد که قیمت پیشنهادی هر متر مربع آن 30 میلیون تومان اعلام شده است.

از خیابان فرشته به سمت پایین برمی‌گردیم، عرض بزرگراه مدرس را طی می‌کنیم در سراشیبی بلوار آفریقا وارد خیابان مریم می‌شویم. پلاک 27 این خیابان پنت‌هاوسی با زیربنای 400 مترمربع و 150 متر مربع تراس دارد. این خانه جردنی به جز استخر و آسانسور حمل ماشین، از دیگر امکانات یک پنت‌هاوس برخوردار بوده و قیمت هر متر مربع آن به اظهار فروشنده آن به اظهار فروشنده 12 میلیون تومان است.


[ چهارشنبه 92/8/15 ] [ 7:55 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

 


[ دوشنبه 92/8/13 ] [ 11:44 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

محقق ایرانی دانشگاه هاروارد و همکار آمریکایی‌اش از دانشگاه MIT به صورت مشترک به عنوان برندگان بزرگترین جایزه بین‌المللی نانوتکنولوژی جهان، «راسنانو» معرفی شده‌اند.





امید فرخزاد از هاروارد به همراه رابرت لنگر محقق MIT به خاطر تحقیقاتی که در زمینه تولید نانوداروهای ضدسرطانی انجام داده‌اند و همچنین به خاطر تولید این نانوداروها بزرگترین جایزه بین‌المللی نانوتکنولوژی را در مسکو دریافت خواهند کرد.

امید فرخزاد و همکارش رابرت لنگر توسط هیات داورانی متشکل از اساتید جهانی، مقامات دولتی و رهبران صنعتی شایسته دریافت این جایزه شناخته شده‌اند. فرخزاد پیشتر نیز توسط روزنامه بوستون گلاب به عنوان یکی از برترین مخترعان ماساچوست معرفی شده بود و به تازگی نیز نام وی به عنوان یکی از قهرمانان عرصه سلامت و درمان در روزنامه بوستون بیزنس ژورنال منتشر شده‌است.

کمیته جایزه بین‌المللی نانوتکنولوژی راسنانو پرایز برندگان جایزه سال 2013 را به خاطر ساخت و تجاری‌سازی تکنولوژی نانوذرات با کاربرد طبی شایسته دریافت این جایزه ارزشمند دانسته است. به گفته این کمیته این دو محقق نانوذرات ترکیبی ابداع کرده‌اند که سطح آنها پوشیده از حسگرهای بیولوژیکی است که می‌توانند اهداف خاصی را در بدن از قبیل سلول‌های سرطانی نشانه گیری کنند، بخش درونی این نانوذرات از پلیمر زیستی ساخته شده که حاوی داروهایی از قبیل دوستاکسل،‌داروی رایج شیمی‌درمانی است.

رابرت لنگر،برنده دیگر این جایزه ارزشمند نیز علاوه بر نانوتکنولوژی،‌در حوزه مواد بیولوژیکی از قبیل ساخت پلیمرهای متغیر و حافظه‌دار و موادی که ویژگی ساختار سطحی آنها قابل کنترل است مطالعه می‌کند. جایزه راسنانو پرایز در عین حال به خاطر تجاری‌سازی موفقیت‌آمیز مطالعات فرخزاد و لنگر و تولید داروی Accurins،‌ نسلی جدید از داروهای هدف‌گیری‌شده و قابل برنامه‌ریزی به شرکت Bind Therapeutics نیز تعلق خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، این نانوذرات تا زمانی که به سلول‌های سرطانی نرسند داروهای خود را آزاد نخواهند کرد،‌از این رو میزان آسیب به بافت‌های سالم بدن به حداقل خود خواهد رسید و اثرگذاری دارو برروی بافت‌های سرطانی نیز نسبت به شیوه‌های رایج درمانی افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو این دارو برای درمان سرطان‌هایی که درمان آنها به شیوه‌های رایج می‌تواند بسیار خطر‌ناک باشد،‌مانند تومورهای مغزی،‌بسیار کاربردی خواهد بود.

دیدگاه فرخزاد از علم پزشکی بسیار متفاوت است، او پزشکی را در مقیاس بسیار کوچک و در حصار نانوذرات بسیار کوچکی می‌بیند که نقش بسیار حیاتی را در بدن بیماران به عهده دارند. ذراتی که داروهای ضد سرطانی را به سلول‌های بیمار رسانده و از مسموم شدن سلول‌های سالم جلوگیری می‌کنند.



 



این ذرات تنها مسئولیت انتقال دارو را به عهده ندارند و می‌توانند در آینده تصاویر طبی از سلول‌های تحت درمان برای پزشک ارسال کنند. فرخزاد پیش‌بینی نانوذرات هوشمندی را می‌کند که می‌توانند مقادیر مورد نیاز انسولین را پس از حس کردن تغییر در میزان سطح قند خون به بدن تزریق کنند،‌ذراتی که می‌توانند آلرژی‌ها را از بین ببرند و به ترک سیگار کمک کنند،‌ و حتی نانوذرات درمانی که به جای تزریق، قابل بلع خواهند بود.

فرخزاد استادیار مدرسه پزشکی هاروارد و محقق بیمارستان زنان بیرگام  با تاسیس چندین شرکت و با همکاری لنگر تاکنون موفق به تولید هفت نانودارو شده که هم‌اکنون تحت آزمایش انسانی قرار دارند و فاز دوم این آزمایش‌ها نیز به تازگی کلید خورده است. دو دارو از این هفت دارو براساس تکنولوژی‌هایی ابداع شده در لابراتوار فرخزاد ساخته شده‌اند. وی معتقد است پزشکی 30 تا 40 سال آینده چهره‌ای کاملا متفاوت از پزشکی امروز خواهد داشت و درمان‌های هدف‌گیری شده اصلی‌ترین شیوه‌های درمانی برای بیشتر بیماری‌ها خواهند بود.

دو درمان امیدبخشی که براساس مطالعات لابراتوار فرخزاد ابداع شده‌اند برای نابودی تومورهای سرطانی و ترک سیگار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. BIND-014 دارویی است که از نانودرمانی هدف‌گیری شده برای نابودی تومورهای سرطان پروستات و ریه استفاده می‌کند. این دارو به تازگی فاز اول آزمایش انسانی، که بر ایمنی دارو تمرکز دارد را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد فاز دوم که میزان اثرگذاری دارو را بررسی می‌کند شده‌است.

داروی دوم نانوواکسن‌های نیکوتینی هستند که می‌توانند به افراد سیگاری در ترک سیگار کمک کنند. این نانوواکسن‌ها سیستم ایمنی بدن را نسبت به نیکوتین حساس می‌کنند، زیرا نیکوتین معمولا در چشم سیستم ایمنی بدن نامرئی است و به راحتی می‌تواند خود را به بخشی از مغز برساند که احساس لذت را در بدن ایجاد می‌کند،‌اما این ذرات می‌توانند نیکوتین را به سیستم ایمنی بدن شناسانده و لذت سیگار کشیدن را از بین ببرند.


[ پنج شنبه 92/8/9 ] [ 7:53 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

مطالب این مقاله از جدیدترین مطالب برایان تریسی درباره واگذاری کارها برداشته شده است.

واگذاری کارها یکی از مهارت های اساسی مدیران مؤثر است. بدون توانایی واگذاری مؤثر و درست، نمی توانیداستعداد ذاتی خود به عنوان مدیر را آشکار کنید.

دی آن را مشخص و اعلام کرد. وی گفت: منظور از خزانه دولت، مجموع حساب دارایی های دولت در بانک مرکزی، سایر بانکها و احتمالا تنخواههایی است که دولت در اختیار ارگانها و نهادها قرار داده است. در این صورت معاون کل مالی وزارت اقتصاد به راحتی میتواند با استعلام این مبالغ مبلغ دقیق موجودی خزانه را بدست آورده و

تعریف مدیریت عبارت است از «انجام کارها با و به وسیله دیگران». در ذات این تعریف، ایده واگذاری مؤثر کارها، وظایف و مسئولیت ها به کارمندان نهفته است. توانایی و اشتیاق شما برای واگذاری کارها تعیین کننده پیشرفت و موفقیت در کسب و کار است.

دولت برای پرداختهایش نیست. وی با تاکید بر اینکه: موجودی خزانه کاملا مشخص است و آمار و ارقام متفاوت در خصوص آن کاملا بی معنی است، گفت: در دولت قبل نیز شاهد این بودیم که آمار و ارقام متفاوت و پراکنده ای در خصوص موضوعات مختلف و به خصوص اقتصادی مطرح میشد و آقای شمس الدین حسینی که اظهار میکنند که موجودی

بسیاری از مدیران به سختی کارها را واگذار می کنند. آنها اغلب علاقه ای به این کار ندارند یا از انجام آن ناتوان هستند و در نتیجه، فرصت های پیشرفت خود را محدود می کنند. از آنجا که جایگزین واگذاری کارها، انجام شخصی آن است، مدیران مسئولیت ها و کارهای زیادی دارند که باید شخصا انجام دهند و در نتیجه نمی توانند همکاری کاملی با سازمان هایشان داشته باشند.

فواید واگذاری

واگذاری کارها فواید و مزایای متعددی دارد. واگذاری به شما امکان می دهد تا حوزه کاریتان را از آنچه می توانید انجام دهید به آنچه می توانید کنترل یا مدیریت کنید، گسترش دهید. به این معنی که در طول روز کاری، می توانید بر کارهای محدودی تمرکز کنید که فقط خودتان از عهده انجامشان برمی آیید.

همچنین واگذاری کارها شما را قادر می سازد تا توانایی و لیاقت افراد زیردستتان را نیز ارتقا داده و این استعداد انسانی را شکوفا کنید.

امروزه مدیران با ظرفیت کامل خودکار می کنند؛ کارهای آنها از زمانی که برای انجامشان در اختیار دارند، بسیار بیشتر است. مدیر برای انجام همه کارهای مهم باید هر کاری که از عهده دیگران ساخته شده است را به آنها واگذار کند. این حقیقتی محض در زندگی کاری است.

واگذاری کارها قابل یادگیری است

خوشبختانه، واگذاری کارها مهارتی است که می تواند بهبود یابد. شما در ابتدا هر مهارتی را با یادگیری روش انجام آن می آموزید و سپس مدام تمرینش می کنید تا به عادت بدل شود؛ مثل رانندگی.

بسیاری از مدیران هرگز درباره واگذاری کارها آموزش ندیده اند. در نتیجه هر بار که رفتار جدیدی را می آموزید، در ابتدا احساس ناشی گری دارید، با این حال، هر چه بیشتر واگذاری کارها را تمرین کنید، برایتان ساده تر می شود.

با پیش فرض های مانع از واگذاری مؤثر مبارزه کنید

پیش فرض های بسیاری در مدیریت وجود دارد که اغلب مانع از واگذاری کارها توسط مدیران می شود. شاید این پیش فرض ها درست یا نادرست باشند اما موانعی ذهنی برای مدیر هستند. شاید بعضی از این پیش فرض ها و موانع را بشناسید اما از همه آنها آگاه نیستید. هرگاه واگذار کننده ضعیفی را می بینید، احتمالا یک یا چند مورد از این پیش فرض ها در کارش وجود دارد.

پیش فرض 1: زمان کافی برای واگذاری وجود ندارد

گاهی افراد آنقدر پرمشغله و غرق در وظایف هستند که گمان می کنند زمان کافی برای توقف و تشریح کارها برای شخص دیگری را ندارند. آنها فقط می خواهند کار را به سریع ترین شکل ممکن انجام دهند.

در سایر موارد شاید کار را به شخص دیگری واگذار کنند اما زمان کافی را به هدایت او و تشریح دقیق کاری که باید انجام شود اختصاص نمی دهند. شاید چیزی شبیه به این بگویند «این کار را تا فلان تاریخ انجام بده.» آنها این دستور را معادل با واگذاری کار می دانند اما چنین نیست. این کار مصداق کنار کشیدن است.

احتمالا این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که «هیچ وقت زمان کافی برای انجام درست کار وجود ندارد، اما همیشه زمان کافی برای دوباره انجام دادنش وجوددارد». به نظر می رسد که سازمان ها با شرکت هایی با مدیریت ضعیف، همیشه در حال دوباره کاری و تصحیح اشتباهات و سوءتفاهم های ناشی از واگذاری نکردن مؤثر کارها هستند.

در واقع، همیشه زمان کافی برای واگذاری مؤثر کارها وجوددارد. از این به بعد، هرگز نگویید که وقتی برای واگذاری شفاف کار ندارید. به یادداشته باشید که اختصاص زمان برای واگذاری درست کار، مؤثرترین راه استفاده از زمان برای کسب نتایج بیشتر و بهتر است.

پیش فرض 2: کارمند به اندازه کافی شایسته نیست

مدیران اغلب توانایی افرادشان را دست کم می گیرنداما تنها راه امتحان شایستگی واقعی افراد، واگذاری کارهای بیشتر از آنچه قبلا انجام داده اند و سپس دادنآزادی عمل به آنها برای اشتباه کردن و درس گرفتن از اشتباهات است.

افرادتان شما را شگفت زده می کنند. احتمالا و در کمال تعجب کارمندانتان قابلیت هایی دارندکه هرگز نمی دانسته اید. وقتی روش بهره برداری از توانایی هایشان را بیاموزید، نه تنها آنها احساس رضایت بیشتری از کارشان خواهند داشت، بلکه شما نیز به عنوان مدیر کارهای بیشتری انجام می دهید که به روند شغلی تان کمک می کند.

پیش فرض 3: اگر می خواهید درست انجام شود، باید شخصا انجامش دهید

این سوءتفاهم با نتیجه منطقی اش ضامن شکست در مدیرت است. اگر واقعا باور داشته باشید که باید همه کارها را شخصا انجام دهید و بخواهید که کار را به موقع و با استاندارد کیفی قابل قبول انجام دهید، کارهای بیشتر و بیشتر و وقت کمتر و کمتری خواهید داشت. این پیش فرض باعث عقب ماندگی شده و شما را محکوم می کند که به جای پیشرفت در مدیریت، همواره عملکرد یکسانی داشته باشید.

ناتوانی در گذر از انجام کار به مدیریت کار، بزرگترین دلیل شکست افراد در مدیریت است. تمایل طبیعی این است که به گوشه امن خود بازگردید و به جای واگذاری کار، شخصا آن را انجام دهید. همواره به خود یادآوری کنید که وظیفه شما مدیریت است نه انجام کار.

پیش فرض 4: در صورت واگذاری، افراد گمان می کنند که در جریان کارها نیستید

اغلب مدیران خود رأی هستند. خودمحوری به کارشان گره خورده است. آنها می خواهند دیگران فکر کنندکه بر کار مسلط هستند و همیشه می دانند چه خبر است؛ بنابراین از واگذاری کارها اجتناب می کنند.

با اینحال، عکس آن نیز صادق است. هرگز نمی توانید بفهمید که همیشه همه جا چه خبر است؛ اما همیشه می توانید به افرادی دسترسی داشته باشید که می دانندو می توانند به سرعت شما را در جریان قرار دهند.

پیش فرض 5: وقتی در کاری ماهر هستید، باید شخصا انجامش دهید

بسیاری از افراد ماه ها و سال ها را صرف ارتقای مهارتی می کنند که آنها را قادر می سازد تا پیشرفت کنند، ارتقا یابند و کارمند زیردستی داشته باشند. دام این است که انجام درست این کار گوشه امنی ایجاد می کند و شما مدام تلاش می کنید تا به گوشه امن همان وظیفه آشنای قدیمی بازگردید.

قانون این کار بسیار ساده است. باید هر کاری که در آن مهارت دارید و می توانید به آسانی انجامش دهید را واگذار کنید و سراغ کار دیگری بروید. اکنون باید کار نخست را به شخص دیگری یاد داده و محول کنید. نباید روی وظایف ساده و معمولی کار کنیدکه شخص دیگری هم می تواند انجامشان دهد.

قانون «70 درصد» را به کار گیرید. اگر شخص دیگری می تواند این کار را تا 70 درصد به خوبی شما انجام دهد، کار را به او واگذار کنید. وقتتان را برای انجام کارهای معدودی آزاد کنید که فقط از عهده شما برمی آید.

تمایل طبیعی ما این است که به کارهایی عادت کنیم که از آنها لذت می بریم، کارهایی که ما را به جایگاه امروزمان رسانده اند و بعدها نیز آنها را برای خود حفظ می کنیم. برعکس، باید کارهایی که در آنها مهارت دارید را واگذار کنید تا بتوانید به کارهایی بپردازید که به هوش، مهارت و توانایی بیشتری احتیاج دارد.

نقطه شروع واگذاری

نقطه شروع واگذاری مانند نقطه شروع همه مدیریت های موفق این است که قبل از هر اقدامی، زمانی را به تأمل درباره کار اختصاص دهید. با دقت به کاری که باید توسط شما یا دیگران انجام شود، بیندیشید یک روش خوب این است که اهداف کار، مخصوصا کار پیچیده را بنویسید و سپس چک لیستی از همه اقداماتی تهیه کنیدکه باید برای اتمام به موقع کار با کیفیت مطلوب انجام دهید.

بسیاری از مشکلات مدیریتی ناشی از عمل بدون فکر است. برعکس، موفقیت در مدیرت معمولا نتیجه اختصاص زمانی به تامل قبل از هر اقدام است. حوزه های معدودی وجود دارند که تفکر پیشاپیش در آنها مهمتر از حوزه واگذاری است.

آیا باید شخصا انجامش دهید؟

باید تصمیم بگیرید که هر کاری را شخصا انجام دهید، آن را به شخص دیگری در شرکت واگذار کنید یا آن را به متخصصی خارج از شرکت برون سپاری کنید. اگر در ابتدا زمانی برای اندیشیدن به کار داشته باشید، فقط می توانید چنین تصمیماتی را اتخاذ کنید.

اگر بهتر است، شخصا انجامش دهید

گاهی، این فرض که باید کار را واگذار کنید، اشتباه است؛ بهتر است که شخصا انجامش دهید. در ابتدای دوران کاری ام، تبلیغ نویس یک آژانس بزرگ تبلیغاتی بودم. در آن شغل، هر کتابی که می توانستم درباره تبلیغ نویسی حرفه ای پیدا کنم را می خواندم و به تدریج راهم را به سوی تبلیغ نویسی برای مشتریان ملی باز کردم.

امروز می توانم تقریبا برای هر موضوعی، هر محصول یا خدمتی تبلیغی سریع، ساده و عالی بنویسم. یکی از کارمندانم ساعت ها وقت را صرف نوشتن یک تبلیغ برای وب سایت یا سایر موارد تبلیغاتی می کند و با اینحال، نتیجه کارش چندان جالب نیست. اما من می توانم همان تبلیغ را ظرف چند دقیقه بنویسم و برای چاپ آماده کنم.

این یکی از آن حوزه هایی است که بهتر است خودم تبلیغ را به سرعت بنویسم تا اینکه آن را به شخص دیگری واگذار کنم یا شخصی را خارج از شرکت برای انجامش استخدام کنم.

شخص مناسب را پیدا کنید

با اینحال، اگر مجبورید به جای اینکه خودتان کار را انجام دهید، آن را واگذار کنید، بهترین شخصی که می توانید کار را به او واگذار کنید، کیست؟

وقتی کارها را واگذار می کنید، مطمئن شوید که آنها را به افراد مناسب سپرده اید. واگذاری کاری مهم به شخصی که استعداد و لیاقت انجام آن را از خود نشان نداده است، دستورالعمل بدبختی است. از افرادتان بخواهید که تلاش کنند، اما نه خیلی زیاد.
بسیاری از افراد و سازمان ها به علت واگذاری کاری مهم به شخصی که توانایی انجام صحیح آن را نداشته، با دردسرهای زیادی مواجه شده اند. به یاد داشته باشید که فقط عملکرد گذشته، شاخص واقعی عملکرد آینده است. همیشه کار را به شخصی واگذار کنید که بتواند آن را به شکلی سریع و کار او با بودجه مشخص انجام دهد.

کار را برون سپاری کنید

فرضیه دیگری که مدیران دارند این است که کار هر چه باشد، باید شخصی از درون شرکت انجامش دهد. با اینحال، امروزه شرکت هایی وجود دارند که در کارهای خاصی تخصص دارند و می توانید کل کار را به آنها برون سپاری کنید تا سریع تر، بهتر و ارزانتر از شما انجامش دهند.

همه چیز با برنامه ریزی آغاز می شود

شاید بزرگترین نتیجه ای که به عنوان مدیر از آن لذت خواهید برد، ناشی از برنامه ریزی باشد. همه برنامه ریزی ها با کاغذ و خودکار و تهیه فهرستی از کارهایی که باید انجام شود، زمان و روش انجامشان آغاز می شود. پس قبل از تصمیم گیری درباره واگذاری کار در ابتدا زمانی را به تفکر درباره آن اختصاص دهیدت و سؤالات مناسبی بپرسید.

منبع برترینها

توصیه می شود کتابهای برایان تریسی را مطالعه فرمایید.


[ پنج شنبه 92/8/9 ] [ 7:46 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]

هیئت باستان شناسی ایران و ایتالیا در سومین فصل کاوش مشترک خود، بنایی مربوط به دوره هخامنشی را در نزدیکی تخت جمشید کشف کرده‌اند که به گفته باستان شناسان، احتمالا در دوره کوروش ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، علیرضا عسگری چاوردی، سرپرست ایرانی هیئت کاوش در "تل آجری" گفت: "طی کاوش‌های باستان شناسی هیئت مشترک ایرانی- ایتالیایی در حریم تخت جمشید، در شهر پارسه بنایی شگفت انگیز متعلق به روزگار نخستین هخامنشیان در فارس کشف شد. ابعاد این بنا حداقل 33 در 33 متر است و هزاران آجر لعابدار در ساخت آن بکار گرفته شده است."

آقای چاوردی همچنین گفت: "کشف بنایی با این عظمت، حجم و تعداد آجرهای لعابدار در منطقه فارس برای نخستین بار انجام می شود."

سرپرست هیئت کاوش با اشاره به اهمیت آجرهای لعابدار کشف شده گفت: "آجرهای لعابدار بکار رفته در این بنا مزین به ترکیبی از نقوش اسطوره های ایران و بین النهرین باستان است. تا آن حدود که حتی قالب های بکار رفته در تزئین نقش حیوانات با قالب نقش اسطوره های دروازه ایشتار در بابل بین النهرین یکسان است."

باستان شناسان معتقدند که پس از فتح بابل، احتمالا کوروش به کاهنان بابلی اجازه داده تا در منطقه فارس یعنی در خاستگاه ایدئولوژیک قدرت هخامنشیان، بنایی بسازند و این بنا را هنرمندان بابلی با همان نقش‌ها و موتیف‌های مذهبی اسطوره‌ای ساخته‌اند.

برنامه مطالعات میدانی این فصل در شهر پارسه از اول مهرماه آغاز شده و در آبان ماه به پایان خواهد رسید.

سرپرست ایرانی مطالعات شهر پارسه علیرضا عسکری چاوردی از دانشگاه شیراز و سرپرست ایتالیایی برنامه پی یر فرانچسکو کالیری از دانشگاه بولونیا هستند.

محوطه باستانی تخت جمشید از نخستین مکان‌های تاریخی ایران است که در سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.


[ چهارشنبه 92/8/8 ] [ 7:17 صبح ] [ عباس سوری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

تخصص در برنامه ریزی و بودجه - مشاوره اقتصادی و تهیه طرحهای توجیهی فنی مالی و اقتصادی - طراحی ساختار سازمانی
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 73
کل بازدیدها: 443653